Repertuar
Wybierz tytuł lub przejdź do strony z kalendarium
BAŁTYK
W samym sercu Łeby, wśród wiatru, soli i zapachu dymu, Miecia od czterech dekad prowadzi kultową wędzarnię ryb. To miejsce nie jest tylko biznesem – to jej żywioł, powołanie i sens codzienności. Dzięki niej wędzarnia stała się lokalną legendą, a ona sama
– postacią większą niż życie. Dla wielu mieszkańców to nie tylko sąsiadka czy szefowa – to Królowa Łeby z krwi i kości, z charakterem ostrym jak dym z pieca. Ale nawet najsilniejsi muszą czasem się zatrzymać. Gdy zdrowie zaczyna dawać o sobie
znać, Miecia staje przed niełatwym pytaniem: jak odnaleźć siebie poza pracą, która przez lata była wszystkim?
„Bałtyk” to opowieść o sile, pasji i delikatnym momencie zawieszenia – gdzieś pomiędzy tym, co było, a tym, co dopiero może się wydarzyć. W tle: niepowtarzalny nadmorski folklor i
wakacje, które smakują jak świeżo wędzona ryba – prosto, mocno i prawdziwie. Całość doprawiona jest szczyptą ciętego, charakterystycznego dla bohaterki poczucia humoru.
Miecia żyje pełnią nadbałtyckiego życia, kierując się własną, wypracowaną przez lata filozofią – bo, jak sama powtarza: „Całe życie żyć nie będę!”.
Brawurowy debiut dokumentalny Igi Lis to słodko-gorzki, pełen ciepła i błyskotliwej wesołości portret kobiety, która całe życie była dla innych, a teraz próbuje przypomnieć sobie, kim jest
dla samej siebie.
Film miał swoją premierę w Konkursie Polskim Krakowskiego Festiwalu Filmowego jednocześnie będąc Filmem Otwarcia, zbierając entuzjastyczne reakcje widowni i krytyków,
a także zdobył Jantara – Nagrodę za Najlepsze Zdjęcia – na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film oraz główną nagrodę na Sopot Film Festival w Konkursie DOK.PL, którą przyznaje festiwalowa publiczność.
– postacią większą niż życie. Dla wielu mieszkańców to nie tylko sąsiadka czy szefowa – to Królowa Łeby z krwi i kości, z charakterem ostrym jak dym z pieca. Ale nawet najsilniejsi muszą czasem się zatrzymać. Gdy zdrowie zaczyna dawać o sobie
znać, Miecia staje przed niełatwym pytaniem: jak odnaleźć siebie poza pracą, która przez lata była wszystkim?
„Bałtyk” to opowieść o sile, pasji i delikatnym momencie zawieszenia – gdzieś pomiędzy tym, co było, a tym, co dopiero może się wydarzyć. W tle: niepowtarzalny nadmorski folklor i
wakacje, które smakują jak świeżo wędzona ryba – prosto, mocno i prawdziwie. Całość doprawiona jest szczyptą ciętego, charakterystycznego dla bohaterki poczucia humoru.
Miecia żyje pełnią nadbałtyckiego życia, kierując się własną, wypracowaną przez lata filozofią – bo, jak sama powtarza: „Całe życie żyć nie będę!”.
Brawurowy debiut dokumentalny Igi Lis to słodko-gorzki, pełen ciepła i błyskotliwej wesołości portret kobiety, która całe życie była dla innych, a teraz próbuje przypomnieć sobie, kim jest
dla samej siebie.
Film miał swoją premierę w Konkursie Polskim Krakowskiego Festiwalu Filmowego jednocześnie będąc Filmem Otwarcia, zbierając entuzjastyczne reakcje widowni i krytyków,
a także zdobył Jantara – Nagrodę za Najlepsze Zdjęcia – na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych Młodzi i Film oraz główną nagrodę na Sopot Film Festival w Konkursie DOK.PL, którą przyznaje festiwalowa publiczność.
BŁYSK DIAMENTU ŚMIERCI
Emerytowany tajny agent (znany doskonale miłośnikom włoskiego kina gatunkowego Fabio Testi) spędza jesień życia w pensjonacie na Lazurowym Wybrzeżu. Zniknięcie atrakcyjnej sąsiadki uruchamia w nim wspomnienia z czasów, gdy trajektorię jego kariery wyznaczały międzynarodowe spiski, piękne kobiety, szybkie samochody i zabójcze gadżety. Emeryt postanawia jeszcze raz stanąć do walki, by odnaleźć tajemniczą sąsiadkę i zemścić się na dawnych wrogach.
Hélène Cattet i Bruno Forzanie, twórcy „Amer”, ponownie inspirują się swoim ulubionym okresem – włoskim kinem gatunkowym lat siedemdziesiątych – by zaprezentować widzom nostalgiczną, diabelnie elegancką i piekielnie wyrafinowaną opowieść o kinie i tęsknocie, unurzaną w wizualnych skojarzeniach i audialnych nawiązaniach. Efektem jest najbardziej stylowy film szpiegowski w historii kina i kinofilska przejażdżka, która zachwyciła już widzów na festiwalach Nowe Horyzonty i Octopus Film Festival. Tego filmu się nie ogląda – jego się smakuje. A każdy kolejny kęs jest lepszy od poprzedniego.
Hélène Cattet i Bruno Forzanie, twórcy „Amer”, ponownie inspirują się swoim ulubionym okresem – włoskim kinem gatunkowym lat siedemdziesiątych – by zaprezentować widzom nostalgiczną, diabelnie elegancką i piekielnie wyrafinowaną opowieść o kinie i tęsknocie, unurzaną w wizualnych skojarzeniach i audialnych nawiązaniach. Efektem jest najbardziej stylowy film szpiegowski w historii kina i kinofilska przejażdżka, która zachwyciła już widzów na festiwalach Nowe Horyzonty i Octopus Film Festival. Tego filmu się nie ogląda – jego się smakuje. A każdy kolejny kęs jest lepszy od poprzedniego.
BRAT
"Brat" to poruszająca opowieść o kobiecie i rodzinie wystawionej na próbę w świecie przemocy, niespełnionych ambicji i narastającego chaosu. 14-letni Dawid opiekuje się młodszym bratem i próbuje sprostać oczekiwaniom matki, która chce wyrwać się z toksycznej przeszłości i zacząć od nowa, bez męża osadzonego w więzieniu. Choć chłopak ma talent i siłę, to w codzienności rozpiętej między szkołą, domem i ulicą coraz trudniej mu zachować kontrolę. Wszystko komplikuje się jeszcze bardziej, gdy w ich życie wkracza Konrad – jedyny dorosły, któremu Dawid naprawdę ufa. To jednak dopiero początek burzliwych wydarzeń, które mogą ostatecznie rozbić tę rodzinę… albo ją ocalić.
BUGONIA
Yorgos Lanthimos jest wizjonerem kina, którego styl urzeka publiczność na całym świecie. W nowym filmie Bugonia zobaczymy zdobywczynię Oscara, Emmę Stone oraz Jessego Plemonsa. Bugonia podąża za dwoma młodymi mężczyznami, którzy mają obsesję na punkcie spisków. Porywają szefową dużej firmy, przekonani, że jest kosmitką zamierzającą zniszczyć Ziemię. Scenariusz jest dziełem scenarzysty serialu Sukcesja i filmu Menu, Willa Tracy’ego.
Bugonia oparta jest na koreańskim filmie Save the Green Planet z 2003 roku.
Płodny dorobek Lanthimosa obejmuje wyjątkowe filmy: Kieł, nominowany do Oscara Lobster, nominowany do Złotej Palmy obraz Zabicie świętego jelenia oraz Faworyta z nagrodzoną Oscarem za główną rolę, Oliwię Colman i odnoszący triumfy film Biedne istoty, który zdobył 11 nominacji do Oscara i zgarnął cztery statuetki, w tym dla najlepszej aktorki, Emmy Stone.
Bugonia oparta jest na koreańskim filmie Save the Green Planet z 2003 roku.
Płodny dorobek Lanthimosa obejmuje wyjątkowe filmy: Kieł, nominowany do Oscara Lobster, nominowany do Złotej Palmy obraz Zabicie świętego jelenia oraz Faworyta z nagrodzoną Oscarem za główną rolę, Oliwię Colman i odnoszący triumfy film Biedne istoty, który zdobył 11 nominacji do Oscara i zgarnął cztery statuetki, w tym dla najlepszej aktorki, Emmy Stone.
CZAS KRUKA
Współczesny mężczyzna, ojciec, targany bólem i gniewem po utracie ukochanej żony, musi nauczyć się na nowo, jak żyć dla swoich dzieci i siebie. W „Czasie kruka" Benedict Cumberbatch stworzył jedną z najbardziej osobistych i najodważniejszych ról w karierze.
Wybitny brytyjski aktor Benedict Cumberbatch (serial „Sherlock", „Doktor Strange") wciela się w postać mężczyzny, którego świat rozsypał się po nagłej śmierci żony – matki dwóch kilkuletnich chłopców. Bohater usiłuje zachować pozory normalności, ale w domu unosi się zapach przypalonych tostów i nieutulonej rozpaczy. Właśnie wtedy, przez szczeliny codzienności, w jego życie wdziera się ogromny, czarny kruk – jedyny przewodnik w tej pełnej bólu podróży. Kruk raz prześladuje, raz pociesza, prowadząc rodzinę przez chaos, smutek i nieoczekiwane momenty ukojenia.
„Czas kruka" to wyreżyserowana przez Dylana Southerna – twórcę kultowych teledysków i realizacji koncertowych dla takich artystów jak Oasis, Blur, Björk, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys czy LCD Soundsystem – ekranizacja wielokrotnie nagradzanej książki Maxa Portera. Film z niezwykłą wizualną finezją ukazuje doświadczenie utraty jako transformację – także cielesną – co Cumberbatch oddaje w każdym geście i ruchu. Southern z wyczuciem portretuje wewnętrzną przemianę bohatera oraz rozziew między targającymi nim emocjami a koniecznością codziennego funkcjonowania. Przeżyciom bohaterów towarzyszą utwory m.in. The Cure, Meredith Monk i Screamin' Jay Hawkinsa.
„Czas kruka" to zaskakująca, pełna oryginalnych pomysłów opowieść o tym, jak w chwilach największego mroku odnaleźć nadzieję. Benedict Cumberbatch, w jednym ze swoich najbardziej osobistych projektów, którego jest także producentem, odważnie mierzy się z tematem męskiego kryzysu i dojrzewania do roli rodzica – podobnie jak kilka lat temu zrobił to film „C'mon C'mon", a wcześniej klasyczna „Sprawa Kramerów". Przypomina, że doświadczenie utraty – choć bolesne – jest nieodłączną częścią życia, która nas kształtuje i przemienia.
Wybitny brytyjski aktor Benedict Cumberbatch (serial „Sherlock", „Doktor Strange") wciela się w postać mężczyzny, którego świat rozsypał się po nagłej śmierci żony – matki dwóch kilkuletnich chłopców. Bohater usiłuje zachować pozory normalności, ale w domu unosi się zapach przypalonych tostów i nieutulonej rozpaczy. Właśnie wtedy, przez szczeliny codzienności, w jego życie wdziera się ogromny, czarny kruk – jedyny przewodnik w tej pełnej bólu podróży. Kruk raz prześladuje, raz pociesza, prowadząc rodzinę przez chaos, smutek i nieoczekiwane momenty ukojenia.
„Czas kruka" to wyreżyserowana przez Dylana Southerna – twórcę kultowych teledysków i realizacji koncertowych dla takich artystów jak Oasis, Blur, Björk, Franz Ferdinand, Arctic Monkeys czy LCD Soundsystem – ekranizacja wielokrotnie nagradzanej książki Maxa Portera. Film z niezwykłą wizualną finezją ukazuje doświadczenie utraty jako transformację – także cielesną – co Cumberbatch oddaje w każdym geście i ruchu. Southern z wyczuciem portretuje wewnętrzną przemianę bohatera oraz rozziew między targającymi nim emocjami a koniecznością codziennego funkcjonowania. Przeżyciom bohaterów towarzyszą utwory m.in. The Cure, Meredith Monk i Screamin' Jay Hawkinsa.
„Czas kruka" to zaskakująca, pełna oryginalnych pomysłów opowieść o tym, jak w chwilach największego mroku odnaleźć nadzieję. Benedict Cumberbatch, w jednym ze swoich najbardziej osobistych projektów, którego jest także producentem, odważnie mierzy się z tematem męskiego kryzysu i dojrzewania do roli rodzica – podobnie jak kilka lat temu zrobił to film „C'mon C'mon", a wcześniej klasyczna „Sprawa Kramerów". Przypomina, że doświadczenie utraty – choć bolesne – jest nieodłączną częścią życia, która nas kształtuje i przemienia.
DANCING QUEEN W HOLLYWOOD | DZIECIAKI DO KINA
Mina i Markus nie wygrali konkursu tanecznego, ale otrzymali niesamowitą nagrodę pocieszenia. Jadą do Los Angeles, gdzie zatańczą w teledysku do utworu znanej piosenkarki. Mina jest niesamowicie podekscytowana tą nową przygodą. Dodatkowo być może nawet uda jej się zagrać w filmie. Jednak świat, o którym zawsze marzyła wygląda trochę inaczej niż go sobie wyobrażała. Dziewczyna musi sobie dodatkowo poradzić ze sprawami sercowymi swoimi i swoich rodziców. No i ta tęsknota za ukochaną babcią...
DO NIEZNANEJ ZIEMI
Chatila (nagradzany za tę rolę Mahmoud Bakri) i Reda (Aram Sabbah) to palestyńscy kuzyni, którzy uciekają z obozu dla uchodźców w Libanie w poszukiwaniu lepszego życia. Stawka jest wysoka, bo pierwszy z bohaterów zostawia tam rodzinę, chcąc ściągnąć ją do Europy, kiedy osiągnie względną stabilizację w nowym miejscu.
Droga do ziemi obiecanej, jaką dla Chatili i Redy mają być Niemcy, prowadzi przez Ateny. W greckiej stolicy mężczyźni zmagają się z trudami codziennego życia na marginesie społeczeństwa. Robią wszystko, by zebrać odpowiednią sumę pieniędzy, która pozwoli im kontynuować podróż. Zdesperowani nie cofną się nawet przed drobnymi przestępstwami i moralnie wątpliwymi zachowaniami. Gdy Reda, zmagający się z uzależnieniem od narkotyków, trwoni ich oszczędności, Chatila wpada w ryzykowną intrygę przemytniczą, która prowadzi kuzynów w mroczne rejony przestępczego świata…
Droga do ziemi obiecanej, jaką dla Chatili i Redy mają być Niemcy, prowadzi przez Ateny. W greckiej stolicy mężczyźni zmagają się z trudami codziennego życia na marginesie społeczeństwa. Robią wszystko, by zebrać odpowiednią sumę pieniędzy, która pozwoli im kontynuować podróż. Zdesperowani nie cofną się nawet przed drobnymi przestępstwami i moralnie wątpliwymi zachowaniami. Gdy Reda, zmagający się z uzależnieniem od narkotyków, trwoni ich oszczędności, Chatila wpada w ryzykowną intrygę przemytniczą, która prowadzi kuzynów w mroczne rejony przestępczego świata…
DO NIEZNANEJ ZIEMI | POKAZ SPECJALNY Z PANELEM DYSKUSYJNYM
“Do nieznanej ziemi” – zdobywca ponad 30 nagród oraz 60 nominacji na festiwalach filmowych, to opowieść o migracji, tęsknocie i desperackiej walce o lepszą przyszłość. Zapraszamy na pokaz specjalny filmu „Do nieznanej ziemi” Mahdiego Fleifela – przejmującego, pełnego napięcia dramatu o dwóch młodych Palestyńczykach, którzy uparcie próbują wyrwać się z tragicznej codzienności i odnaleźć bezpieczne miejsce w świecie, w którym ich los już dawno został przesądzony.
Film Fleifela, który sam urodził się i dorastał w jednym z największych obozów dla Palestyńczyków w Libanie, jest poruszającą opowieścią o doświadczeniu uchodźstwa, która – choć zakorzeniona w palestyńskiej historii – rezonuje znacznie szerzej, dotykając współczesnych wyzwań związanych z przymusową migracją, ceny przetrwania i prawa do życia bez lęku. “Do nieznanej ziemi” pozostaje w widzu na długo po seansie, skłaniając do refleksji nad losem tych, którzy nie mają ani dokąd wrócić ani dokąd uciekać.
Po filmie odbędzie się rozmowa z wyjątkowymi gośćmi, którą poprowadzi Kola Kluczyk - działaczka społeczna, członkini pro-palestyńskiego Kolektywu Bas i oddana sojuszniczka Palestyńskiego Ruchu Oporu.
Spotkanie pozwoli spojrzeć na filmowy dramat przez pryzmat realnych doświadczeń i praktyki pracy organizacji będących na pierwszej linii walki z niesprawiedliwym systemem.
GOŚCIE:
PROWADZĄCA: Kola Kluczyk - działaczka społeczna, członkini pro-palestyńskiego Kolektywu Bas, oddana sojuszniczka Palestyńskiego Ruchu Oporu.
Sarah Abu Ghoush - osoba o polsko-palestyńskich korzeniach. Urodzona Arabii Saudyjskiej, wychowana między Polską, Berlinem i Londynem. Rodzina jej ojca została zmuszona do ucieczki po Nakbie w 1948 roku i osiadła w Jordanii. Współpracuje z SJP (Students for Justice in Palestine) i działa w Komitecie Społeczności Palestyńskiej na swoim uniwersytecie. Jej aktywizm, który traktuje jako akt pamięci i oporu, jest głęboko osobisty. Zarówno w swojej pracy, jak i życiu Sarah przemawia w imieniu tych, których historie są porozrzucane między granicami; w imieniu społeczności niosących zarówno traumę, jak i piękno; oraz w imieniu własnego poczucia przynależności, tego, które opiera się wymazaniu i domaga istnienia w pełni, odważnie i bez przeprosin.
Jakub Bieniasz - student etnologii na UAM, interesuje się tym w jaki sposób reżimy graniczne odtwarzają kolonialne metody sprawowania władzy. Jako członek stowarzyszenia We Are Monitoring zajmuje się zbieraniem świadectw osób w drodze o doświadczeniach przemocy i pushbacków na polsko-białoruskiej granicy.
Film Fleifela, który sam urodził się i dorastał w jednym z największych obozów dla Palestyńczyków w Libanie, jest poruszającą opowieścią o doświadczeniu uchodźstwa, która – choć zakorzeniona w palestyńskiej historii – rezonuje znacznie szerzej, dotykając współczesnych wyzwań związanych z przymusową migracją, ceny przetrwania i prawa do życia bez lęku. “Do nieznanej ziemi” pozostaje w widzu na długo po seansie, skłaniając do refleksji nad losem tych, którzy nie mają ani dokąd wrócić ani dokąd uciekać.
Po filmie odbędzie się rozmowa z wyjątkowymi gośćmi, którą poprowadzi Kola Kluczyk - działaczka społeczna, członkini pro-palestyńskiego Kolektywu Bas i oddana sojuszniczka Palestyńskiego Ruchu Oporu.
Spotkanie pozwoli spojrzeć na filmowy dramat przez pryzmat realnych doświadczeń i praktyki pracy organizacji będących na pierwszej linii walki z niesprawiedliwym systemem.
GOŚCIE:
PROWADZĄCA: Kola Kluczyk - działaczka społeczna, członkini pro-palestyńskiego Kolektywu Bas, oddana sojuszniczka Palestyńskiego Ruchu Oporu.
Sarah Abu Ghoush - osoba o polsko-palestyńskich korzeniach. Urodzona Arabii Saudyjskiej, wychowana między Polską, Berlinem i Londynem. Rodzina jej ojca została zmuszona do ucieczki po Nakbie w 1948 roku i osiadła w Jordanii. Współpracuje z SJP (Students for Justice in Palestine) i działa w Komitecie Społeczności Palestyńskiej na swoim uniwersytecie. Jej aktywizm, który traktuje jako akt pamięci i oporu, jest głęboko osobisty. Zarówno w swojej pracy, jak i życiu Sarah przemawia w imieniu tych, których historie są porozrzucane między granicami; w imieniu społeczności niosących zarówno traumę, jak i piękno; oraz w imieniu własnego poczucia przynależności, tego, które opiera się wymazaniu i domaga istnienia w pełni, odważnie i bez przeprosin.
Jakub Bieniasz - student etnologii na UAM, interesuje się tym w jaki sposób reżimy graniczne odtwarzają kolonialne metody sprawowania władzy. Jako członek stowarzyszenia We Are Monitoring zajmuje się zbieraniem świadectw osób w drodze o doświadczeniach przemocy i pushbacków na polsko-białoruskiej granicy.
ELEANOR WSPANIAŁA
Eleanor Morgenstein przenosi się z Florydy do Nowego Jorku, aby zamieszkać z córką i wnukiem, z nadzieją, że nawiąże z nimi więź. Zamiast tego czuje się coraz bardziej zagubiona i niewidzialna. Przypadkiem trafia do grupy wsparcia, do której nie do końca pasuje. Opowiada tam historię, która przynosi jej uwagę, której nie chciała. Eleanor ponosi konsekwencje swojej opowieści, gdy młoda studentka dziennikarstwa Nina zaczyna traktować ją jako mentorkę. Ale kiedy sprawy idą zbyt daleko, Eleanor musi zmierzyć się z prawdą.
ELEANOR WSPANIAŁA | SENIOR W MUZIE
Poruszający debiut reżyserski uznanej aktorki Scarlett Johansson („HISTORIA MAŁŻEŃSKA”, „JOJO RABBIT”) opowiada o zmierzeniu się z żałobą i samotnością, a także odświeżeniu relacji z rodziną. Tytułowa bohaterka to 94-letnia kobieta, która przeprowadza się do swojej córki, ale nie może się odnaleźć w nowym miejscu. Na grupie wsparcia przypadkowo poznaje młodą studentkę, która chce napisać artykuł o niej i jej historii przetrwania Holocaustu. W Eleanor wciela się równie wspaniała June Squibb (nominowana do Oscara za rolę w filmie „NEBRASKA”).
FILM BALKONOWY | 20 NA 20 PISF X MDAG. KINO DOKUMENTALNE - NASZA MIŁOŚĆ
Czy każdy może być bohaterem filmu? Czy świat da się zamknąć w jednym kadrze? Reżyser Paweł Łoziński przygląda się ludziom ze swojego balkonu w kamienicy na warszawskiej Saskiej Kępie. Przechodzą uśmiechnięci, smutni, zamyśleni, zagapieni w telefony, młodzi i starzy. Mieszkańcy dzielnicy, albo przypadkowi goście, zwyczajni przechodnie. Autor zaczepia, zadaje pytania, rozmawia o tym jak radzą sobie z życiem. Stojąc tam z kamerą przez ponad dwa lata stworzył miejsce dialogu, świecki konfesjonał, przy którym każdy może się zatrzymać i opowiedzieć o sobie innym ludziom. Bohaterowie niosą w sobie zagadki i tajemnice, nie dają się łatwo zaszufladkować. Każda ludzka historia jest wyjątkowa, a życie jest nie do wymyślenia. Film to radykalny powrót do początków kina, kiedy człowiek przychodził do kamery. Może wystarczy zatrzymać się na dłużej, żeby zobaczyć więcej?
LEFT-HANDED GIRL
Samotna matka i jej dwie córki powracają do Tajpej po kilku latach życia na wsi, aby otworzyć stoisko na tętniącym życiem nocnym targu. Każda z nich na swój sposób będzie musiała dostosować się do nowego środowiska, aby związać koniec z końcem i utrzymać jedność rodziny. Trzy pokolenia rodzinnych tajemnic zaczynają się ujawniać, gdy najmłodsza córka, która jest leworęczna, słyszy od swojego dziadka, że nigdy nie powinna używać swojej "diabelskiej ręki".
LOMBARD | 20 NA 20 PISF X MDAG. KINO DOKUMENTALNE - NASZA MIŁOŚĆ
Poruszająca, pełna szalonego humoru opowieść o ludziach, którzy walczą o przetrwanie, pomagając jednocześnie bardziej potrzebującym. Jola i Wiesiek to para w życiu i biznesie z Bytomia. Wraz z trójką swoich pracowników prowadzą prawdopodobnie największy lombard w Europie. Czas jego świetności minął jednak wraz z zamknięciem okolicznych kopalni i szerzącym się w mieście bezrobociem. Pozbawieni środków do życia mieszkańcy „polskiego Detroit” znoszą pod zastaw coraz bardziej absurdalne i bezużyteczne przedmioty. Upadającemu biznesowi nie pomagają ani szalone, marketingowe pomysły Wieśka, ani tym bardziej czułe serce Joli, która klientów wspiera nie tylko dobrym słowem, ale i gorącą zupą czy ciepłym kożuchem. Choć lombard przynosi straty, to staje się ważnym centrum życia lokalnej społeczności. Wkrótce jednak znajduje się na krawędzi bankructwa, a związek Joli i Wieśka zostaje wystawiony na próbę. W obliczu nadciągającej katastrofy, właściciele podejmą ostatnia próbę ratowania biznesu i miłości.
MAGICZNA GWIAZDKA ZWIERZAKÓW | DZIECIAKI, DO KINA!
Oto pięć historii, w których poznamy Świętego Mikołaja dryfującego na wyspie, małego ambitnego kurczaczka i rezolutnego jenota błąkającego się po lesie. Wszystkich bohaterów łączy jedno – szykują się do świętowania Gwiazdki.
MINISTRANCI
Grupa nastoletnich ministrantów, sfrustrowana obojętną postawą dorosłych i instytucji Kościoła wobec niesprawiedliwości społecznej, postanawia wdrożyć własny, nietypowy plan odnowy moralnej. Uzbrojeni w młodzieńczy bunt i własną interpretację Pisma Świętego zakładają podsłuch… w konfesjonale, aby lepiej poznać swoich sąsiadów. Zamaskowani niczym Zorro i z ambicjami na miarę Robin Hooda, stają się sędziami w swoim osiedlowym świecie, pomagając potrzebującym i wymierzając kary za grzechy. Jednak ich misja zamienia się w niebezpieczną grę, a chłopcy, stosując własny, idealistyczny kodeks honorowy, zaczynają balansować na cienkiej granicy między dobrem a złem. Prawdziwe życie blokowiska miesza się z misją wprost z komiksów o superbohaterach, ale zamiast peleryn, bohaterowie noszą komże.
NADEJDĄ LEPSZE CZASY | 20 NA 20 PISF X MDAG. KINO DOKUMENTALNE - NASZA MIŁOŚĆ
Dziesięcioletnia Jula ma tylko jedno marzenie – żyć normalnie. Nominowana do Oscara Hanna Polak towarzyszy Juli przez 14 kolejnych lat jej dorastania na Zwałce, składowisku odpadów oddalonym o 18 km od putinowskiego Kremla. Nadejdą lepsze czasy to historia Juli – dramatyczna opowieść o dojrzewaniu do tego, by wziąć los w swoje ręce. Oto uniwersalna historia o nadziei, odwadze i życiu nakręcona metodą cinéma-vérité, która niezwykle angażuje widza i poraża go swoją bezpośredniością i szczerością.
OPOWIEŚĆ ŚWIĄTECZNA | DZIECIAKI, DO KINA!
Ronja mieszka z tatą i starszą siostrą Melissą w małym mieszkaniu. Zbliża się Boże Narodzenie, a tata znów jest bez pracy. Gdy Ronja pomaga mu znaleźć zajęcie przy sprzedaży choinek, wszystko zaczyna się układać. Ale pokusy baru Stargate szybko niszczą tę iluzję.
OVER THE LIMIT + spotkanie z reżyserką Martą Prus | 20 NA 20 PISF X MDAG. KINO DOKUMENTALNE - NASZA MIŁOŚĆ
Portret rosyjskiej gimnastyczki artystycznej Margarity Mamun. Film przedstawia decydujący rok w jej życiu: Margarita stoi przed unikalną szansą występu na Igrzyskach Olimpijskich w Rio de Janeiro i zdobycia złotego medalu olimpijskiego. Wyjątkowy dostęp do kulis codziennego reżimu treningowego ukazuje wyjątkową więź Margarity z trenerkami i konkurentkami. „Over the Limit” to intymny dramat brutalnych relacji, które prowadzą do sukcesu.
PRZESILENIE ZIMOWE | PRZEDŚWIĄTECZNY POKAZ SPECJALNY
Nominowany do Oscara®, Paul Giamatti w roli nielubianego nauczyciela, Paula. Paul jest postrzegany przez uczniów, nauczycieli oraz dyrektora szkoły jako osoba pompatyczna i irytująca.
Zbliżają się święta Bożego Narodzenia w 1970 roku i Paul, nie mając rodziny nigdzie nie wyjeżdża. Nauczyciel zostaje w szkole, aby pilnować uczniów, którzy nie mogą wrócić do domu. Po kilku dniach zostaje tylko jeden uczeń – sprawiający kłopoty 15-latek o imieniu Angus (Dominic Sessa), któremu grozi wydalenie za fatalne zachowanie. Do Paula i Angusa dołącza kucharka Mary (Randolph), której syn niedawno zginął w Wietnamie.
Tych troje bardzo różnych rozbitków tworzy nieprawdopodobną świąteczną rodzinę, która dzieli się komicznymi perypetiami podczas dwóch bardzo śnieżnych tygodni w Nowej Anglii. Prawdziwą podróżą okaże się to, jak pomagają sobie nawzajem zrozumieć, że nie są przywiązani do swojej przeszłości – mogą wybrać własną przyszłość.
Zbliżają się święta Bożego Narodzenia w 1970 roku i Paul, nie mając rodziny nigdzie nie wyjeżdża. Nauczyciel zostaje w szkole, aby pilnować uczniów, którzy nie mogą wrócić do domu. Po kilku dniach zostaje tylko jeden uczeń – sprawiający kłopoty 15-latek o imieniu Angus (Dominic Sessa), któremu grozi wydalenie za fatalne zachowanie. Do Paula i Angusa dołącza kucharka Mary (Randolph), której syn niedawno zginął w Wietnamie.
Tych troje bardzo różnych rozbitków tworzy nieprawdopodobną świąteczną rodzinę, która dzieli się komicznymi perypetiami podczas dwóch bardzo śnieżnych tygodni w Nowej Anglii. Prawdziwą podróżą okaże się to, jak pomagają sobie nawzajem zrozumieć, że nie są przywiązani do swojej przeszłości – mogą wybrać własną przyszłość.
ŚWIĘTA Z ASTRID LINDGREN | DZIECIAKI, DO KINA!
Święta bez Astrid Lindgren? Nie do pomyślenia! Magia opowieści ukochanej autorki dzieci na całym świecie trafia na duży ekran w wyjątkowym, świątecznym wydaniu.
Gunilla i Gunnar, przeziębieni i znudzeni w domu, dostają niezwykły prezent – zegar z kukułką, w którym mieszka wesoły ptaszek-opowiadacz. To właśnie on zabiera dzieci (i nas wszystkich!) w podróż do magicznego świata Astrid Lindgren. Spotkamy tam psotnego Emila, maleńkiego przyjaciela z mysiej dziury, dzielną Kajsę i wiele innych postaci, które pokażą, że święta to czas radości, przyjaźni i wzajemnej troski. Wejdźcie do bajkowego świata i poczujcie prawdziwą magię świąt na wielkim ekranie!
Adaptacja świątecznych opowiadań autorki „Dzieci z Bullerbyn” i „Pippi Pończoszanki” to pełen humoru, ciepła i wzruszeń film dla całej rodziny.
Gunilla i Gunnar, przeziębieni i znudzeni w domu, dostają niezwykły prezent – zegar z kukułką, w którym mieszka wesoły ptaszek-opowiadacz. To właśnie on zabiera dzieci (i nas wszystkich!) w podróż do magicznego świata Astrid Lindgren. Spotkamy tam psotnego Emila, maleńkiego przyjaciela z mysiej dziury, dzielną Kajsę i wiele innych postaci, które pokażą, że święta to czas radości, przyjaźni i wzajemnej troski. Wejdźcie do bajkowego świata i poczujcie prawdziwą magię świąt na wielkim ekranie!
Adaptacja świątecznych opowiadań autorki „Dzieci z Bullerbyn” i „Pippi Pończoszanki” to pełen humoru, ciepła i wzruszeń film dla całej rodziny.
Jeśli chcesz na bieżąco otrzymywać informacje o wydarzeniach, zapisz się do NEWSLETTERA.
Wysyłamy tylko istotne informacje o nowościach, zmianach lub odwołanych wydarzenia.